Jenže jak? Zkrátka tím, že si vytvoříte určité návyky. Přinášíme vám TOP 10 rad, jak se při práci nenechat rozptylovat, lépe se soustředit a dosahovat mnohem lepších výsledků.
1. Plánujte
Než se daný den pustíte do práce, připravte si plán. Zapište si cíle, které doufáte, že dokončíte před koncem pracovního dne a postupně si je odškrtávejte podle toho, co zrovna splníte. Uvidíte, jak krásně pokračujete a to vás bude mnohem více motivovat k dokončení všeho, co jste si pro daný den naplánovali.
2. Dostatek času Na každý úkol
Po vytvoření seznamu cílů, které chcete splnit do konce dne, můžete pro každou položku v seznamu vyhradit určitou dobu v závislosti na tom, jak dlouho si myslíte, že dokončení každého úkolu zabere. Některé úkoly lze dokončit rychle, například odpovědi na e-maily související s prací, ale některé vyžadují mnohem více času a úsilí.
3. Nejnáročnější úkoly splňte jako první
Při vytváření seznamu cílů každý den zvažte dokončení úkolů, které budou na začátku pracovního dne vyžadovat největší úsilí. Často je naše mysl nejčerstvější a nejvíce soustředěná ráno, s postupem dne už se nám chce pracovat stále méně a méně. Proto začněte těmi nejnáročnějšími úkoly hned a postupujte k těm jednodušším.
4. Dávejte si menší cíle
Stanovení malých cílů pro sebe po celý den vám může pomoci efektivněji zvládat úkoly. Klidně větší cíl rozdělte na několik menších. Vytváření menších cílů a plnění procesu krok za krokem vám může pomoci dokončit větší cíl. To vám umožní soustředit se na kratší dobu, než kdybyste se pokoušeli dosáhnout cíle najednou.