4. INSTAGRAMOVÉ SNÍMKY
Moderní umělce Richard Prince se v 80-tých letech rozhodl, že nemusíte vytvářet nic, aby jste se stali slavným, vydělali peníze a přispěli ke globálnímu umění. Vzal slavné obrazy, soukromé i z reklamy, mírně je změnil a uveřejnil je. Pak je prodal v aukci za miliony dolarů. Někdy byl žalovaný, ale podařilo se mu vyhrát většinu případů. Jeho postoj je odvážný a jednoduchý: “Autorství neznamená nic.”
Jednou z nejnovějších prací od Richarda byly snímky obrazovek fotografií běžných uživatelů na Instagram, které se mu podařilo prodat za tisíce a tisíce dolarů. Jeden z autorů se rozhodl soutěžit s umělcem a prodat fotku sám, ale zisky se ukázaly být tisíckrát menší. V technologickém věku, kdy téma autorství způsobuje horkou diskusi, takové podnikatelské myšlenky zaměňují mnohé, ale navzdory všem faktorům zůstávají ziskové.