Řídíte tým lidí? 10 tipů, jak se stát lepším šéfem

Bez ohledu na to, jestli pod sebou máte tři podřízené, nebo se staráte o celou kancelář – stát se tzv. lídrem a řídit další lidi není jen tak. Zatímco někdo má tohle tzv. v krvi, jako by se pro vůdčí roli doslova narodil, jinému může vedení přerůst přes hlavu.
šéf
Vždycky můžete být o kousek lepší šéf než doposud. (foto: unsplash/Hunters Race)

Který typ šéfa jste vy? Máme pro vás 10 tipů, jak být lepší vůdce. Využijete je?

1. Buďte mnohem více se svými zaměstnanci

Nebuďte neviditelní. Nedosažitelní. Nezastižitelní. Ujistěte se, že trávíte čas se svými zaměstnanci. Mnohem více společně stráveného času s podřízenými vede k lepší motivaci v týmu, podřízení jsou pak daleko efektivnější, mnohem více se zapojují.

2. Jednejte s podřízenými jako se sobě rovnými

S každým ze svých zaměstnanců byste měli jednat, jako by to nebyl člověk pracující pod vámi, ale naopak jako by to byl váš kolega. Jednoduše řečeno, přistupujte k nim jako k sobě rovným a uvidíte, že se vzájemné vztahy na pracovišti rázem zlepší.

3. Nebojte se chválit

Nadřízení často očekávají ty nejlepší výkony a chtějí po svých podřízených zázraky. Jenže když už některý z nich dosáhne skvělého výsledku nebo se mu něco skutečně povede, nadřízený často zapomene na pochvalu. A to je chyba, kterou vy už rozhodně dělat nebudete.

4. Respektujte osobní život svých podřízených

Není horší šéf nežli ten, který přehlíží osobní povinnosti a životy lidí ve svém týmu. Je to přesně ten šéf, který mamince od malých dětí nařídí směnu na Štědrý den, zatímco on bude spokojeně doma s rodinou. Respektujte fakt, že vaši lidé mají kromě práce i své osobní životy a nezapomeňte se o ně zajímat.

Total
0
Shares
Související články
komunikace
Read More

Umíte správně mluvit? 10 tipů pro zefektivnění komunikace

Mezilidské komunikační dovednosti jsou ty, které potřebujete ve svém životě každý den. A to jak v tom profesním, tak i osobním. Jsou to jedny z klíčových dovedností, které byste měli ovládat, jelikož velká část našeho života představuje interakci s lidmi; příbuznými, přáteli, kolegy, nadřízenými a lidmi v terénu. Komunikační dovednosti také hrají důležitou roli při našem kariérním rozvoji. Představte si už jen pracovní pohovor.
ušetřit
Read More

10 tipů, jak ušetřit v domácnosti, a přitom se neomezovat

V každé rodině existuje mnoho zarytých stereotypů, kvůli kterým v dnešní době možná utrácíte víc peněz, než je nutné. Zrevidujte si veškeré náklady a ušetřete tam, kde se dá šetřit poměrně jednoduše. Nový pohled na finance celé domácnosti vám přinese až několik tisíc ročně do vaší peněženky.
u porodu
Read More

10x jak být u porodu tou nejlepší oporou

Narození nového člověka je zlomový a magický okamžik nejen pro nastávající maminku. Ovlivní to celé její okolí. Všude se mluví o tom, jak by se žena měla na porod připravit, co by měla dělat, co naopak ne. Pozornost se však ubírá doprovodu. K čemu tam je a co by měl vlastně dělat?
Total
0
Share