8. Od konverzačních témat se neodchylujte
Vždy se co nejvíce snažte držet tématu diskuze. Není potřebné ztrácet čas všech zúčastněných stran a ubírat se k tématům, která s diskuzí zcela nesouvisí. Pokud se od tématu odchýlíte, pointa rozhovoru začne ztrácet smysl.
9. Buďte naklonění zpětné vazbě
Někdy je k dobru být v povzdálí a vyslechnout si zpětnou vazbu ke své osobě. Mějte na paměti, že komunikace je oboustranný proces a tím by měl zůstat. Kdykoli uznáte za vhodné vazbu poskytnout, udělejte to. Stejně tak buďte otevření k tomu, že tak učiní druhá strana.
10. Opakujte, co bylo vyřčeno
Pokud zopakujete, co protistrana pronesla, dáte jí najevo, že jste aktivně poslouchali a danému tématu rozumíte. Společně si tak potvrdíte, že výsledek je myšlený stejně a nemělo by dojít ke zmýlení.
Komunikování je komplexní proces, a to s kýmkoli. A i v této problematice platí, že cvičení dělá mistra.
Dávejte si za cíl složité konverzace nebo konverzace s výše postavenými lidmi, do budoucna vás to může obohatit a posílit. Nebo postačí trénink s příbuznými či přáteli. Řekněte jim o vaší snaze se zlepšovat, jistě vám rádi pomohou.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
10 tipů, jak stopnout emoční přejídání
TOP 10 nejlepších sportovců světa. Mistři medailí a rekordů