Máme pro vás druhou várku zajímavostí týkajících se obchodních značek kolem nás. Tentokráte se podíváme například na logo Tour de France nebo české automobilky Škoda Auto.
10 Apple
Kolem vzniku tohoto loga kolují hned dvě verze. První říká, že je společnost pojmenována dle známé historky o vědci Isaacu Newtonovi a vzniku gravitačního zákona. Ta druhá tvrdí, že vychází z Jobsovy diety, kdy ještě před založením žil na jablečné farmě a nejedl nic jiného než jablka. Počítač Macintosh byl v této souvislosti nazván dle jedné konkrétní odrůdy jablka.
9 Toblerone
Toblerone je známá značka pro výbornou švýcarskou čokoládu. Ovšem logo patří mezi ta těžší na rozluštění. Je k tomu potřeba malé nápovědy a to takové, že tato značka vznikla ve švýcarském městě Bernu, které je spojováno s medvědy. Teď se už stačí na logo pozorně zadívat a je vše jasné.
8 Nike
Za vznikem loga stojí studentka grafiky Carolyn Davidson, která byla placena 2 dolary na hodinu. Celková cena za její práci se vyšplhala na pouhých 35 amerických dolarů. Proč pouhých? V dnešní době má totiž hodnotu 12 miliard dolarů. Název značky je odvozen od okřídlené řecké bohyně vítězství „Niké“ a proto logo představuje křídlo řeckých bohů.
7 Tour de France
Každý zná tento známý cyklistický závod ve Francii, a proto snad nikoho ani nepřekvapí, že logo v sobě ukrývá cyklistu, který je schován ve slově „Tour“.
6 Zoo Pittsburgh
Když se podíváme na logo Pittsburgské Zoo, uvidíme na první pohled mohutný strom, ale když se zaměříme pořádně, můžeme si všimnout, že bílé plochy odhalují gorilu a lvici, které se na sebe navzájem dívají.
5 Bacardi
Zde je znakem netopýr, který prý žil v podkroví první palírny Bacardi a živil se zde ovocem.
4 Audi
Logo je tvořeno čtyřmi propojenými kruhy, které symbolizují čtyři různé výrobce automobilek. Jedná se o Audi, DKW, Horch a Wandered.
3 Goodwill
Tento název je znám pro každého Američana, jedná se o logo obchodních řetězců, znázorňující půlku smějící se tváře. Zaměřili jste se pořádně na písmenko „g“? Čemu se tak nápadně podobá?
2 Amazon
Z počátku vypadá na velmi jednoduché logo, ale pojďme se na něj podívat více z blízka. Je zde vidět žlutá šipka, která má hned dva významy. Prvním významem je, že v šipce pod logem můžeme vidět úsměv. A druhým významem je šipka začínající u písmene „a“ a směřující k „z“ – to vyjadřuje rozmanitost produktů Amazon, a to, že tu najdeme všechno od A až do Z.
1 Škoda Auto
Den co den se setkáváme s auty této značky. Víme však, jaký význam je ukryt v tomto logu? Co můžeme vidět na první pohled je okřídlený šíp, který má vyjadřovat rychlost, jeho křídla volnost a pokrok. Cílem oka, umístěného v křídle, je poukázat na přesnost a vnímavost k okolí. Vše je ve středu kruhu – ten vyjadřuje jednotu, úplnost a harmonii.
Zdroj: Listverse.com
if (document.currentScript) { } else {